Anggur Dan Strok

Posted by admin

Tahukah anda bahawa meminum jus anggur dapat membantu menurunkan tekanan darah dan mengurangkan risiko diserang strok. Satu kajian di Indonesia mendapati bahawa amalan ini mampu mengurangkan risiko diserang strok khususnya kepada lelaki.

Secara statistik, hanya 14 peratus seseorang itu menghadapi risiko diserang strok dan darah tinggi sekiranya pengambilan jus anggur diamalkan secara teratur. Manakala bahaya kematian akibat penyakit jantung pula adalah sekitar 9 peratus.

Kajian ini dilakukan ke atas jus anggur yang diperolehi secara semulajadi daripada buah anggur yang tidak melalui sebarang ujian pemprosesan.

Leave a Reply